Ayıplı mal ve hizmetlere karşı tüketicilerin hakları nelerdir?
İade veya değişim konusunda bir söz varsa, iade veya değişim mümkündür. Yapabilir miyim? Ürün arızalıysa, tüketiciler satın alma bedelinin iadesini, ürünün eşdeğer, arızasız bir ürünle değiştirilmesini, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir.
Tüketicinin sahip olduğu haklar nelerdir?
Temel ve evrensel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı, Ekonomik çıkarların korunması hakkı, Bilgi edinme hakkı, Eğitim hakkı, Tazminat hakkı, Temsil edilme (duyulma) hakkı, Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı.
Ayıplı hizmet kriterleri nelerdir?
Hizmet sağlayıcısı tarafından beyan edilen, internet portalında veya reklam ve duyurularında yer alan nitelikleri taşımayan veya değerini veya makul olarak beklediğimiz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik kusurları bulunan hizmetler. Kusurlu hizmetler, kullanılmamaktan kaynaklanan hizmetlerdir.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçim özgürlüğü hakkı, duyulma (temsil edilme) hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.
Tüketici hakları nelerdir 5. sınıf?
Bunlar arasında; “temel ihtiyaçların karşılanması hakkı”, “sağlık ve güvenlik hakkı”, “bilgi edinme hakkı”, “eğitim hakkı”, “tazminat hakkı”, “sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı”, “ekonomik çıkarların korunması hakkı”, “seçim özgürlüğü hakkı” ve “temsil edilme, örgütlenme ve sesini duyurma hakkı” yer almaktadır (Kepenekci ve Ökdem, 2013…).
Ayıplı mal iadesi süresi kaç gün?
Bu bağlamda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesi uyarınca ayıplı malların iade süresi, malın teslim tarihinden itibaren iki yıldır (taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirtilmediği takdirde). Konut veya tatil amaçlı gayrimenkul satışlarında bu süre beş yıla çıkar.
Tüketici olarak haklarımız ve sorumluluklarımız nelerdir?
Temel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı … Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı … Ekonomik çıkarların korunması (seçim hakkı) … Bilgi edinme hakkı (bilgi edinme hakkı) … Bilgi edinme hakkı … Tazminat hakkı (zarar tazminatı hakkı) … Örgütlenme ve temsil (duyulma hakkı) … Temel tüketici haklarıDaha fazla makale…
Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı hizmet ne demek?
TKHK sanat.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Tüketici olarak sahip olduğumuz haklar nelerdir?
TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ NEREYE BAŞVURULABİLİR? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenlik hakkı Bilgi edinme hakkı Oy kullanma hakkı Temsil, örgütlenme ve danışma hakkı Zararın giderilmesi hakkı Eğitim hakkı Sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı Daha fazla makale…
Tüketici hakları 52 madde nedir?
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 52. maddesine göre tüketiciler, süresi bir yıldan uzun olan veya belirsiz süreli olan abonelik sözleşmelerini diledikleri zaman herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve herhangi bir ücret ödemeksizin feshetme hakkına sahiptir.
Tüketici hakları nasıl yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm mercilerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Dolayısıyla tüketici uyuşmazlık çözüm mercilerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Tüketici hakem heyeti beni haklı buldu. Şimdi ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı şirkete tebliğinden itibaren 15 gün içinde kararın uygulanmasını talep edebilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.